Fortsätt till huvudinnehåll

Utvecklingssamtal

 Hej! Det börjar närma sig utvecklingssamtal och denna termin kommer samtalen att se annorlunda ut då vi inte får ha fysiska möten. För att underlätta vår arbetsbörda har vi valt följande upplägg:

Vi kommer att hålla individuella samtal med alla elever under vecka 3, som sedan efterföljs av en individuell utvecklingsplan. Den individuella utvecklingsplanen publiceras på IST i slutet av vecka 3, alternativt i början av vecka 4. Vi vill uppmana er till att gå in och ta del av den under vecka 4, då vi inleder samtal med er vårdnadshavare under vecka 5. I den individuella utvecklingsplanen kan ni se de mål vi satt upp för eleven, samt vilka mål eleven satt upp för sig själv. Ni kan även se hur vi lärare kommer att arbeta för att nå målen, men även hur ni vårdnadshavare kan stötta eleven hemifrån. 

Under vecka 5 och 6 kommer vi sedan att ha uppföljning på utvecklingssamtalen med er vårdnadshavare via telefon. Då har ni chans att ställa frågor om den individuella utvecklingsplanen, omdömen eller annat. Det är viktigt att ni förbereder er hemma och för att underlätta samtalet kan det vara av fördel om ni skriver ner frågorna för att inte glömma det ni funderar över.

Samtalen kommer alltså att ske först med eleven och sedan med er vårdnadshavare. Det blir alltså inga samtal tillsammans lärare - elev - vårdnadshavare. Är det någon som gärna vill ha ett samtal där alla tre parter medverkar får ni självklart höra av er till oss via mejl. Ni som har gemensam vårdnad kommer att få ett samtal, medan ni med delad vårdnad får varsitt samtal.


Vi har länkat till ett formulär i detta inlägg där vi vill att ni går in och svarar på några frågor om tillgänglighet inför det kommande telefonsamtalet. Vi har valt att inte ha några fasta tider och ni kommer därför få välja tillgänglighet utifrån olika dagar som presenteras i formuläret. 

Vi vill att ni svarar på formuläret snarast möjligt för att underlätta vårt fortsatta arbete med utvecklingssamtalen. Formuläret hittar ni när ni klickar på länken:  https://forms.gle/6fY8cDBEotKHMz2NA


/Therese, Kajsa och Amanda

Populära inlägg i den här bloggen

SO-prov Norden

 Hejsan! Efter höstlovet har vi arbetat i SO med Nordens länder.  Nästa Torsdag (17/12) kommer vi att ha ett prov om Nordens länder. Eleverna kommer att få med sig ett papper idag där det står lite fakta om varje land och sedan frågor som de ska tänka extra på inför provet. Vi har gått igenom alla dessa saker på lektionerna så det som står på pappret är en sammanfattning om Nordens länder. Då det finns elever som är hemma och inte får pappret med sig idag så kan ni läsa här under vad som står om länderna och vad eleven ska kunna inför provet. Läs gärna tillsammans hemma med eleverna och ställ frågorna som finns med. Norge Norge är ett land med många berg som på norska kallas för fjäll. I Norge bor det ca 5,3 miljoner invånare. Norges huvudstad heter Oslo och där bor kungafamiljen, Norges statsskick är alltså monarki då de har en kung som är statschef. Kungen heter Harald. I Norge pratar man norska. Valutan i Norge heter norska kronor. Norge har en lång kust med djupa havsvikar...

v.41

Hej! Vilka kreativa barn ni har! På lunchrasterna har flera i 3A börjat fläta med gräs, vissa har tagit in sina konstverk och visat för klassen. När vi pratade om det sa de att de fick inspiration från Arkeologens dotter. Arkeologens dotter är en serie om forntiden som 3A har sett. När de hade sett den serien blev de själva sugna att prova. Jag är så imponerad av deras entusiasm och driv och det bådar gott till fortsättningen. Här är ett exempel på en grupp som har flätat Igår hade kyrkan en tema samling för oss som både 3A och 3B var på. Det handlade om den gyllene regeln och hur vi ska vara mot varandra. Efter det fick vi med oss den gyllene regeln för att färglägga i klassrummet. Till veckan är allt enligt schemat och bokbussen kommer på Onsdag. Vi vill önska er alla en trevlig helg!

Prov NO - naturen på vintern

 Hej!  Den 26/2, torsdag vecka 8, kommer eleverna att skriva prov i NO om naturen på vintern. Inför detta kommer vi att förbereda oss i skolan genom genomgångar, arbete i aktivitetsboken och eventuellt också en liten "mini-exkursion" där vi går ut och tittar på olika saker utomhus. Det kan vara så att exkursionen hamnar efter sportlovet, men eleverna är medvetna om detta. Eleverna kan med fördel redan nu börja förbereda sig inför provet på olika sätt, men absolut inte ett måste. Här nedan kommer lite tips på vad ni exempelvis kan göra tillsammans med era barn. Passa på att vara ute under lediga stunder och titta på allt fantastiskt som finns runt omkring i skogen. Det kan vara att söka spår efter olika djur, titta efter gnag på träd eller bajs i snön. Man kan även titta på hur träden ser ut, tex lövträden utan löv och barrträden som fortfarande har barren kvar. En spännande sak ni kan göra är också att gräva er ner till marken. Där kommer ni att upptäcka att mossan fortfarand...