Hej! Det börjar närma sig utvecklingssamtal och denna termin kommer samtalen att se annorlunda ut då vi inte får ha fysiska möten. För att underlätta vår arbetsbörda har vi valt följande upplägg:
Vi kommer att hålla individuella samtal med alla elever under vecka 3, som sedan efterföljs av en individuell utvecklingsplan. Den individuella utvecklingsplanen publiceras på IST i slutet av vecka 3, alternativt i början av vecka 4. Vi vill uppmana er till att gå in och ta del av den under vecka 4, då vi inleder samtal med er vårdnadshavare under vecka 5. I den individuella utvecklingsplanen kan ni se de mål vi satt upp för eleven, samt vilka mål eleven satt upp för sig själv. Ni kan även se hur vi lärare kommer att arbeta för att nå målen, men även hur ni vårdnadshavare kan stötta eleven hemifrån.
Under vecka 5 och 6 kommer vi sedan att ha uppföljning på utvecklingssamtalen med er vårdnadshavare via telefon. Då har ni chans att ställa frågor om den individuella utvecklingsplanen, omdömen eller annat. Det är viktigt att ni förbereder er hemma och för att underlätta samtalet kan det vara av fördel om ni skriver ner frågorna för att inte glömma det ni funderar över.
Samtalen kommer alltså att ske först med eleven och sedan med er vårdnadshavare. Det blir alltså inga samtal tillsammans lärare - elev - vårdnadshavare. Är det någon som gärna vill ha ett samtal där alla tre parter medverkar får ni självklart höra av er till oss via mejl. Ni som har gemensam vårdnad kommer att få ett samtal, medan ni med delad vårdnad får varsitt samtal.
Vi har länkat till ett formulär i detta inlägg där vi vill att ni går in och svarar på några frågor om tillgänglighet inför det kommande telefonsamtalet. Vi har valt att inte ha några fasta tider och ni kommer därför få välja tillgänglighet utifrån olika dagar som presenteras i formuläret.
Vi vill att ni svarar på formuläret snarast möjligt för att underlätta vårt fortsatta arbete med utvecklingssamtalen. Formuläret hittar ni när ni klickar på länken: https://forms.gle/6fY8cDBEotKHMz2NA
/Therese, Kajsa och Amanda